Programın Amacı

İşletmelerin planlı yönetim anlayışına, modern ve çağdaş işletmecilik düzeyine kavuşturulmalarını teminen, değişik sektörlerde yatırımları yönlendirmek üzere proje profillerini uygulayacak, atıl kapasiteleri değerlendirecek, verimliliği artıracak, şirket birleşmeleri, aile anayasalarının oluşturulması, kurumsallaşma, modernizasyon, üretim, yönetim, pazarlama, enformasyon ve teknoloji adaptasyonu gibi konularda eğitim, teknik yardım ve danışmanlık sağlayacak yapıların (ara yüzlerin) sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktır.

Başvuru Şartları

Destek programından yararlanabilecek yapılar şunlardır:

a) Model fabrikalar,
b) Rekabetçi Sektörler Programı kapsamındaki merkezler,
c) Sektörün gelişimine katkı sunan işletmeler.

Destek programından yararlanmak için başvuru sahibinin; sistemde kayıtlı ve aktif durumda olması, başvurusunun jüri tarafından uygun bulunması, kabul sözleşmesinin KOSGEB ile başvuru sahibi/işletici kuruluş tarafından imzalanmış şekilde evrak kaydına alınması ve taahhütnameyi onaylaması gerekir.

Destek programından yararlanılabilmesi için işletici kuruluşun anonim şirket statüsünü destek programı süresi boyunca koruması gerekir.

Destek Unsurları

SEKTÖREL GELİŞİM MERKEZİ (SEGEM) DESTEK PROGRAMI

DESTEKLENECEK GİDERLER

DESTEK TUTARI*

DESTEK ORANI

PROGRAM SÜRESİ

Personel Giderleri

5.000.000 TL/yıl

100%

(Geri Ödemesiz)

10 Yıl

Yazılım Giderleri

Eğitim Giderleri

Danışmanlık Giderleri

Organizasyon ve Tanıtım Giderleri

*Destek programı kapsamında her bir işletici kuruluş için yıllık destek üst limiti 2025 yılı için 5.000.000 TL’dir. Yıllık destek üst limiti, her takvim yılı başında, Tüketici Fiyat Endeksi ve Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksinin on iki aylık ortalamalara göre değişim oranı dikkate alınarak (TÜFE+Yİ-ÜFE)/2 oranında güncellenerek https://www.kosgeb.gov.tr/ adresinde yayımlanır.